سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلبه تنهایی من

کل بازدیدها : 25158 (::) بازدیدهای امروز : 3 (::) بازدیدهای دیروز : 4

[ خانه ::پارسی بلاگ :: پست الکترونیک :: شناسنامه ]

اوقات شرعی

[ و در پى جنازه‏اى مى‏رفت ، شنید مردى مى‏خندد فرمود : ] گویا مرگ را در دنیا بر جز ما نوشته‏اند ، و گویا حق را در آن بر عهده جز ما هشته‏اند ، و گویى آنچه از مردگان مى‏بینیم مسافرانند که به زودى نزد ما باز مى‏آیند ، و آنان را در گورهاشان جاى مى‏دهیم و میراثشان را مى‏خوریم ، پندارى ما از پس آنان جاودان به سر مى‏بریم . سپس پند هر پند و پند دهنده را فراموش مى‏کنیم و نشانه قهر بلا و آفت مى‏شویم . [نهج البلاغه]

vپیوندهای روزانه v

بی سرزمین تر از باد [52]
[آرشیو(1)]

vدرباره خودم v

کلبه تنهایی من

م.معین

vلوگوی وبلاگ v

کلبه تنهایی من

vلینک دوستان v

بی سرزمین تر از باد

vلوگوی وبلاگ دوستان v


vاشتراک در خبرنامه v

 

چند وقت قبل خلاصه ای از یکی از کتاب های کریستین بوبن به اسم غیر منتظره رو توی یکی از وبلاگ ها دیدم که کلی باهاش حال کردم واسه همین متن نوشته رو توی کامپیوتر کپی کردم تا هر موقع خواستم بتونم نگهکی بهشون بندازم اما دیروز که دوباره رفتم به اون بلاگ دیدم این مطلب ها رو برداشتن واسه همینم با اجازه نویسنده می خوام اون مطلب ها رو بذارم اینجا تا شما هم بخونید، مطمئنم اگه شما هم این مطالب رو بخونید حتما مثله من وسوسه می شید که این کتاب رو بخونید و مطمئن باشید که لذت می برید. 

 کریستین بوبن نویسنده نامدار ادبیات فرانسه در سال 1951 در شهر کروز متولد شد. او پس از تحصیل در رشته فلسفه به نویسندگی روی آورد و تا کنون حدود سی اثر از او منتشر شده است. آثار بوبن مثل زنجیر به هم پیوسته اند، هر یک تصویر دیگری را روشن ساخته و در کنار هم، تابلوی زندگی و افکار نویسنده را شکل می دهند. برای او تجربه های ساده زندگی- کودکی، عشق، تنهایی- دستمایه خلق آثاری شاعرانه است.

کتاب عیر منتظره بوبن شامل 11 داستان کوتاه است که خواندن آن برای شما هم می تواند یک اتفاق باشد، یک غیر منتظره. چرا که هر یک از این داستان ها حسی را بیان می کنند که شما هم روزی- بر حسب اتفاق- با ان مواجه بوده اید. مضامینی که بوبن از آنها سخن می گوید، مضامینی ساده و روزمره اند: عشق، زندگی، مرگ، تنهایی، کودکی و... .

در اینجا خلاصه ای از 5 داستان برگزیده این کتاب (از نگاه نویسنده) طی پست های جداگانه آورده شده است . که امیدوارم نگاهی بهش بندازید.


¤ نویسنده: م.معین
87/4/6 ساعت 5:2 عصر
نظرات دیگران ()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ